Πώς μπορούμε να κάνουμε μία «σωστή νηστεία»;

Αποτέλεσμα εικόνας για Πως μπορούμε να κάνουμε μια «ΣΩΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ»;Ποια όμως είναι τα οφέλη της «νηστείας»  στη σωματική υγεία;
- Αυξημένη πρόσληψη αντιοξειδωτικών –βελτίωση καρδιαγγειακής κυκλοφορίας και υπέρτασης
- Αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών-βελτίωση πέψης και γαστρεντερικής λειτουργίας
- Ρύθμιση σακχάρου αίματος και αύξηση «καλής χοληστερόλης»
- Μείωση βάρους

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος τήρησης της νηστείας ώστε να μην επισκιάζονται τα οφέλη της;
- 1-2 φορές /εβδομάδα θαλασσινά για ισορροπημένη πρόσληψη ζωικών πρωτεϊνών
- Συνδυασμός δημητριακών –οσπρίων (ρύζι-φακές, καλαμπόκι-αρακάς)
- Αύξηση ελαιολάδου λόγω απουσίας λιπαρών τροφών για κορεσμό
- Πρόσληψη εναλλακτικών πηγών ασβεστίου και σιδήρου από φυτικές τροφές (σουσάμι, ταχίνι, ξηροί καρποί, σπανάκι
- Πρόσληψη εναλλακτικών πηγών φυτικής πρωτεΐνης με σχετικά υψηλή βιολογική αξία (σόγια, νηστίσιμο τυρί)
- Σωστή κατανομή γευμάτων κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας

Ποιες είναι οι ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες που θα πρέπει να αποφύγουν ή να μειώσουν το χρονικό διάστημα της νηστείας;

- Παιδιά και έφηβοι
- Κορίτσια κατά τη διάρκεια εμμήνου ρύσεως
- Εγκυμονούσες και θηλάζουσες
- Αθλητές
- Ηλικιωμένοι

Μπορεί να βοηθήσει η νηστεία στην απώλεια βάρους;
Η νηστεία χρησιμοποιείται συχνά σαν εργαλείο για την επίτευξη μιας απώλειας βάρους κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής. 
Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που παρά την αποχή από την κατανάλωση κρέατος, γαλακτοκομικών και λαδιού δεν καταφέρνουν να χάσουν βάρος.
Αυτό οφείλεται τις περισσότερες φορές σε αυξημένη κατανάλωση άλλων τροφίμων υψηλής θερμιδικής αξίας που δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς της νηστείας. 
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το ψωμί, οι ελιές, ο χαλβάς, τα τηγανητά και οι ξηροί καρποί.
Εάν οι ποσότητες πρόσληψης των «επικίνδυνων» τροφίμων είναι 
προσεγμένες, τότε όντως η νηστεία προσφέρεται για απώλεια βάρους 
και μείωση της πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών οξέων. 

Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι χωρίς την παρουσία κρέατος ο κορεσμός από ένα κυρίως γεύμα δεν επέρχεται εύκολα και ο κίνδυνος υπερκατανάλωσης είναι μεγάλος.
Η έννοια  της «εγκράτειας» στην ορθόδοξη εκκλησία μας περικλείει όχι μόνο την ποιοτικά διαιτητική αποχή από ζωικής προέλευσης τρόφιμα, αλλά και τον ποσοτικό περιορισμό των τροφίμωναυτών που η νηστεία επιβάλλει.