Τα οφέλη του γέλιου...

Αρχικά είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το γέλιο είναι ένας κοινωνικός δείκτης. 
Συνήθως οι άνθρωποι δε γελούν μόνοι τους. Χρειάζεται πάντα και ένα «κοινό» ώστε να γελάσει κάποιος. 
Ακόμα κι αν αποτελείται από ένα μόνο άτομο. 
Το γέλιο συγχρονίζει το μυαλό του ομιλητή και του ακροατή και αυτό φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά.

Άλλη μία ένδειξη ότι πρόκειται για έκφραση κοινωνικότητας είναι το γαργαλητό. 

Δε γαργαλιόμαστε μόνοι μας. 
Γαργαλάμε κάποιον για να τον προκαλέσουμε ή να δούμε την αντίδρασή του. 
Το γαργαλητό είναι ένας τρόπος για να δείξουμε στοργή σε κάποιον και συνήθως γαργαλάμε κάποιον του αντίθετου φύλου. 

Στους ενήλικες μπορεί να προκαλέσει σεξουαλικό ενδιαφέρον και συνήθως η διάθεση για να γαργαλήσουμε ή να γαργαληθούμε μειώνεται σημαντικά μετά τη μέση ηλικία.

Αυτές είναι κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το γέλιο:

-Συνήθως δε γελάμε με κάποιο συγκεκριμένο αστείο, αλλά συχνότερα γελάμε κατά τη ροή μιας συζήτησης. 

Το γέλιο κατά τους επιστήμονες δε σχετίζεται ευθέως με την αίσθηση του χιούμορ.

-Το γέλιο παίζει ουσιαστικό ρόλο στην επιλογή συντρόφου. 

Οι άντρες προτιμούν τις γυναίκες που γελούν δυνατά όταν είναι παρόντες.

-Τα διάφορα οφέλη του γέλιου που παρουσιάζονται κατά καιρούς είναι κατά βάση αποτέλεσμα των συνθηκών κατά τις οποίες γελάμε συχνότερα. 

Οι άνθρωποι γελούν συχνότερα σε κοινωνικές συνθήκες κι έτσι απολαμβάνουν τα κοινωνικά οφέλη που απορρέουν απ’ αυτές.

-Ενώ και τα δύο φύλα γελούν αρκετά, οι γυναίκες γελούν πολύ περισσότερο. 

Οι άντρες είναι συνήθως στη θέση όπου εισπράττουν το γέλιο κάποιας γυναίκας.

-Το γέλιο μειώνεται όσο οι άνθρωποι μεγαλώνουν. 

Ερευνητές έχουν βρει ότι ένα παιδί 4 περίπου ετών γελάει κατά μέσο όρο 300 φορές τη μέρα, ενώ ένας ενήλικας περίπου 7-10 φορές.

-Το γέλιο της γυναίκας είναι δείκτης υγιούς σχέσης.

-Το γέλιο είναι μεταδοτικό, όπως ακριβώς και το χασμουρητό.

-«Το γέλιο είναι το καλύτερο γιατρικό». 

Έχει βρεθεί ότι το γέλιο βοηθά σημαντικά στη μείωση του σωματικού πόνου και της δυσφορίας. 
Το γέλιο μειώνει τις ορμόνες του στρες και αυξάνει τις ορμόνες της μακροζωίας και της ευτυχίας. 
Επίσης, ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

flowmagazine.gr 
από την ψυχολόγο κ. Μεσσαριτάκη