Εύκολοι τρόποι για να βελτιώσετε την ψυχική σας υγεία...

Μήπως υπάρχουν τακτικές που μπορούμε να εφαρμόσουμε μόνοι μας ώστε να βελτιώσουμε την ψυχική μας υγεία; 
Συμβουλές για να αισθανθούμε καλύτερα.
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή: το να βελτιώσουμε την ψυχική μας υγεία μπορεί να χρειάζεται επαγγελματική βοήθεια. 
Πολλοί άνθρωποι έχουν ανάγκη από ψυχοθεραπεία, ή ακόμα και φαρμακευτική αγωγή για να αντιμετωπίσουν ασθένειες όπως η κατάθλιψη και το χρόνιο στρες. 
Παρ’ όλα αυτά, όμως, υπάρχουν και ορισμένα μικρά, εύκολα τρικ που μπορούμε όλοι να κάνουμε για να βοηθήσουμε τον εαυτό μας, τα οποία στηρίζονται και επιστημονικά. 
Ας δούμε ποια είναι αυτά. 
Να θέτουμε στόχους, αλλά να μην φοβόμαστε την αποτυχία 


Όλοι μπορούμε να είμαστε λίγο-πολύ τελειομανείς όσον αφορά κάποια πράγματα. 
Το να θέτουμε υψηλούς στόχους μπορεί να είναι το πρώτο βήμα της επιτυχίας, όμως διάφορες μελέτες έχουν υποδείξει ότι η πολλή τελειομανία μπορεί να προκαλέσει κακό στην υγεία. 
Αυτό συμβαίνει επειδή μαζί με τους υψηλούς στόχους, βάζουμε τον εαυτό μας στη θέση να ανησυχεί για το αποτέλεσμα – κάτι που μπορεί να προκαλέσει αισθήματα κατωτερότητας. 
Οπότε, ξεκινούμε θέτοντας μικρούς, δυνατούς στόχους που ξέρουμε ότι μπορούμε να καλύψουμε και προσπαθώντας να εστιάσουμε στις μικρές, καθημερινές επιτυχίες, παρά σε μια μεγάλης κλίμακας προσωπική νίκη. 
Να βγαίνουμε έξω 


Όταν κλεινόμαστε στο σπίτι, οι συνέπειες για την υγεία μας είναι δυσάρεστες. Μια βόλτα 90 λεπτών στη φύση μπορεί να ελαττώσει την εγκεφαλική δραστηριότητα στον προμετωπιαίο φλοιό, που ενεργοποιείται όταν κάνουμε αρνητικές σκέψεις. 

Το περπάτημα σε περιοχές με πολλά αυτοκίνητα δεν φαίνεται να βοηθάει με αυτή την “ησυχία του μυαλού”. 
Διαλογισμός 

Μπορεί να μην έχετε τον διαλογισμό σε μεγάλη εκτίμηση, και να σας φαίνεται σαν χαμένος χρόνος, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ καλός για το μυαλό. Μια μελέτη του 2012 έδειξε ότι οι άνθρωποι που μελετούσαν τεχνικές διαλογισμού για έξι εβδομάδες παρατήρησαν πως η διαδικασία της σκέψης τους ήταν πολύ πιο χαλαρή. 


Γυμναστική 
Σίγουρα, δεν είναι κάτι που ακούτε για πρώτη φορά, εφόσον τα οφέλη της γυμναστικής για το πνεύμα είναι γνωστά. 
Μέσα από μελέτες, παρατηρήθηκε ότι στους ανθρώπους που ασκούνται τακτικά η εγκεφαλική δραστηριότητα είναι πιο δυνατή και υγιής. 
Αντιθέτως, δεν βλέπουμε τα ίδια αποτελέσματα με πιο πνευματικές ασκήσεις, όπως το σκάκι. 
Η γυμναστική, επιπλέον, έχει δείξει πως μπορεί να είναι σημαντικό κομμάτι στην αντιμετώπιση σοβαρών ψυχικών διαταραχών. 
Μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης, όπως και της σχιζοφρένειας. 
Σε περιπτώσεις μετατραυματικού σοκ, η τακτική γυμναστική μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο. 
Να είμαστε γενναιόδωροι στις σχέσεις μας 

Σε μελέτη του 2011 που πραγματοποιήθηκε σε παντρεμένα ζευγάρια, φάνηκε πως τα ζευγάρια που έκαναν μικρά δώρα (ακόμα και συμβολικά) ο ένας στον άλλον, ανάφεραν πως ήταν πιο ικανοποιημένα με τον γάμο τους, όπως και ότι η σεξουαλική τους ζωή ήταν πιο ικανοποιητική. 

Πέρα από αυτό, με το να βρισκόμαστε σε μία λειτουργική, υγιή σχέση, καταφέρνουμε να ρίξουμε τα συμπτώματα της κατάθλιψης, καθώς μπορούμε να επικεντρωθούμε πιο εύκολα στα καλά κομμάτια της ζωής μας. 

Προσοχή στα social media 
Τα social media θεωρούνται κάτι σαν δίκοπο μαχαίρι για την ψυχική υγεία. 
Από τη μία πλευρά, η επαφή με τον κόσμο μπορεί να είναι ευεργετική, από την άλλη, όμως, συχνά βάζουμε τον εαυτό μας σε διαδικασία σύγκρισης με τις ζωές των άλλων. 
Οι ειδικοί προτείνουν να περιορίζουμε τις online επαφές μας σε άτομα με τα οποία νιώθουμε αρκετή οικειότητα. 
Πρέπει με κάποιον τρόπο να βρεθεί η χρυσή τομή: 
Να μάθουμε να εκμεταλλευόμαστε σωστά τις δυνατότητες που μας προσφέρει μια πλατφόρμα όπως το Facebook, ώστε να νιώθουμε αποδεκτοί και μέλη μιας κοινότητας ομοίων, αλλά να μην περιστρέφεται ολόκληρη η κοινωνική μας ζωή γύρω από αυτό. 
Να μη στενοχωριόμαστε για ασήμαντα πράγματα 

Οι καθημερινές ενοχλήσεις είναι αναμενόμενες, αλλά μπορούν να μας ρίξουν τη διάθεση – και να επηρεάσουν την ψυχική μας υγεία. 

Όσο πιο αρνητικά αντιδρούμε σε μικροπράγματα, όπως το να είμαστε κολλημένοι στην κίνηση, ή οι διαφωνίες με τον/την σύντροφό μας, τόσο περισσότερο αυξάνουμε τα επίπεδα του άγχους μας. 

πηγη Επιμέλεια: Θοδωρής Διάκος