Νόσοι που απειλούν τη γυναίκα: Ποια λάθη πρέπει να αποφύγετε...

Νόσοι που απειλούν τη γυναίκα: Ποια λάθη πρέπει να αποφύγετε
Η υπέρταση, οι μεταβολικές διαταραχές (διαβήτης, χοληστερόλη, ουρικό οξύ) τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, τα εγκεφαλικά νοσήματα, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, τα ψυχιατρικά νοσήματα, τα καρκινώματα, ο αλκοολισμός, τα λοιμώδη νοσήματα και η οστεοπόρωση είναι τα πιο συχνά νοσήματα που απειλούν την υγεία της γυναίκας με σοβαρή αναπηρία ή θάνατο. 

Στα νοσήματα αυτά ρίχνει το κύριο βάρος σήμερα η πρόληψη.
Η ετήσια παθολογική εξέταση κατά τη διάρκεια της οποίας παραγγέλλονται γενικοί εργαστηριακοί έλεγχοι (π.χ. σάκχαρο, χοληστερίνη) και εξατομικευμένοι ιατρικοί έλεγχοι αναλόγως ευρημάτων είναι πολύ σημαντική για την πρόληψη των νοσημάτων αυτών. 
Ορισμένα συνήθη λάθη που γίνονται στην καθημερινότητα αυξάνουν τον κίνδυνο προσβολής από τα νοσήματα αυτά. 
Ορισμένα από τα πιο κοινά λάθη που συναντά ο Ειδικός Παθολόγος στην ιατρική πράξη είναι:
Η υπερβολική κατανάλωση άλατος, ιδιαίτερα μετά την εμμηνόπαυση: Συνδέεται με αύξηση της πιθανότητας προσβολής από υπέρταση και καρδιαγγειακά νοσήματα.
Η καθιστική ζωή: Συνδέεται με αύξηση της πιθανότητας προσβολής από υπέρταση καρδιαγγειακά νοσήματα, καρκινώματα, διαβήτη, χοληστερίνη, ψυχιατρικά νοσήματα.
Το κάπνισμα: Αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα προσβολής από εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιαγγειακά νοσήματα, καρκινώματα.
Η υπερκατανάλωση θερμίδων με αποτέλεσμα την προσθήκη βάρους: 

Όταν το βάρος διά του τετραγώνου του ύψους (ΒΜΙ) είναι πάνω από 29 ή η περιφέρεια μέσης είναι πάνω από 88cm o κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, υπέρτασης, καρκινωμάτων, αυξάνει σημαντικά.
Η αποφυγή καθημερινής κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών: Συνδέεται με αύξηση της πιθανότητας προσβολής από υπέρταση, καρδιαγγειακά νοσήματα και καρκινώματα.
Η πλημμελής χρήση προφυλακτικού: Συνδέεται με αύξηση της πιθανότητας προσβολής από σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.
Η αμέλεια στη χρήση αντηλιακής προστασίας: Η χρήση αντιηλιακών με υψηλό, άνω του τριάντα, δείκτη προστασίας, ακόμη και κατά τη χειμερινή περίοδο, το διάστημα 11:00- 16:00 πρέπει να γίνεται ανελλιπώς για προστασία από το μελάνωμα.
Η εγκατάλειψη του φυσικού extra παρθένου ελαιόλαδου και η χρήση παραγώγων του ή υποκατάστατων κατά το μαγείρεμα: Η υιοθέτηση του extra παρθένου ελαιόλαδου και γενικότερα των παραδοσιακών μεσογειακών διατροφικών προτύπων, προστατεύει από καρδιαγγειακά επεισόδια και άνοια.

Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων σε περιστασιακή και οπωσδήποτε όχι καθημερινή βάση: Η καθημερινή κατανάλωση άπαχων γαλακτοκομικών προϊόντων προστατεύει από την οστεοπόρωση, που απειλεί σημαντικά τη γυναίκα μετά την εμμηνόπαυση χωρίς να επιβαρύνει τη χοληστερίνη.
Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ:Το ήπαρ της γυναίκας και τα μεταβολικά της συστήματα είναι περισσότερο ευαίσθητα στο αλκοόλ. 

Η μέγιστη ημερήσια επιτρεπόμενη ποσότητα για τη γυναίκα είναι 14 γραμμάρια καθαρής αλκοόλης.
πηγη