Η διατροφή νικάει την άνοια...

Οι ειδικοί λένε ότι το κλειδί για την τόνωση της νοητικής λειτουργίας είναι η κατανάλωση τροφίμων με αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα. Κάθε πιάτο θα πρέπει να είναι πλούσιο σε λαχανικά, πουλερικά, ψάρια και ελαιόλαδο, με συνοδεία ενός ποτηριού κόκκινου κρασιού για το μέγιστο αποτέλεσμα

Ανθυγιεινές επιλογές, όπως το τυρί, τα γλυκά και τα fast food μπορούν να καταναλωθούν - αλλά αυστηρά μία φορά την εβδομάδα. Μια τέτοια δίαιτα, θα μπορούσε να ξορκίσει τις καταστροφικές συνέπειες της άνοιας. Η προσέγγιση αυτή συνδυάζει μια μεσογειακού τύπου διατροφή με διατροφικές προσεγγίσεις για την υπέρταση (DASH).
Το Dash σχεδιάστηκε για να αποκρούσει τα προβλήματα που σχετίζονται με την υψηλή αρτηριακή πίεση, όπως την καρδιακή προσβολή και το εγκεφαλικό επεισόδιο, αλλά το πρόγραμμα διατροφής έχει τροποποιηθεί για να βοηθήσει τόσο το μυαλό όσο και το σώμα των νέων.

Η καθηγήτρια Martha Clare Morris, η οποίος ανέπτυξε τη συγκεκριμένη διατροφή στο πανεπιστήμιο Rush του Σικάγο, είπε: «Ο καθένας βιώνει «νοητική πτώση» καθώς γερνάει, επομένως, η πρόληψη της νοητικής έκπτωσης, το καθοριστικό χαρακτηριστικό της άνοιας, είναι τώρα πιο σημαντική από ποτέ. Όλοι οι ξηροί καρποί είναι πολύ καλοί για τον εγκέφαλο επειδή περιέχουν πολλές πρωτεΐνες. Τα λιπαρά ψάρια, ειδικά ο σολομός και η ρέγκα είναι ωφέλιμοι επειδή έχουν περιεκτικότητα σε ωμέγα-3».

«Τα μούρα είναι από τα πιο ισχυρά τρόφιμα όσον αφορά την προστασία του εγκεφάλου, ενώ και οι φράουλες έχουν καλές επιδόσεις σε μελέτες για την επίδραση της τροφής στη γνωστική λειτουργία». Για να πάρουμε το μέγιστο όφελος πρέπει να τρώμε καθημερινά τουλάχιστον τρεις μερίδες δημητριακών ολικής αλέσεως, πράσινων φυλλωδών λαχανικών και ενός ακόμη λαχανικού,μαζί με κρασί το οποίο περιέχει πολυφαινόλες που προστατεύουν την καρδιά.

7,5 χρόνια νεότερος εγκέφαλος!
Η δίαιτα επιτρέπει 90-150 γρ. κόκκινου κρέατος τέσσερις φορές την εβδομάδα, συνιστά τα πουλερικά και τα μούρα, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα και τα ψάρια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Αλλά για να κρατήσετε τον εγκέφαλο σας όσο νεότερο γίνεται, θα πρέπει να καταναλώνετε λιγότερο από ένα κουτάλι βούτυρο ή μαργαρίνη καθημερινά, ενώ το τυρί, τα αρτοσκευάσματα και τα γλυκά, τα τηγανητά και τα fast food θα πρέπει να περιοριστούν σε λιγότερο από μια μερίδα την εβδομάδα.

Οι θεραπευτικές ιδιότητες της διατροφής επιβεβαιώθηκαν σε δοκιμές, όπου οι νοητικές ικανότητες 960 ενήλικων με μέσο όρο ηλικίας τα 81, εξετάστηκαν σε διάρκεια πάνω των πέντε ετών. Κανένας από τους συμμετέχοντες δεν είχε άνοια και η γνωστική ικανότητα τους ελεγχόταν σε ετήσια βάση.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που ακολούθησαν την παραπάνω διατροφή είχαν εγκεφαλικές δυνατότητες κάποιου 7,5 χρόνια νεότερου! Ο καθηγητής Christian Hölscher, του πανεπιστημίου του Λάνκαστερ, δήλωσε: «Η μελέτη σχετικά με τις ευεργετικές επιδράσεις της υγιεινής διατροφής είναι πηγή έμπνευσης και δίνει τη δυνατότητα σε όλους μας να κάνουμε κάτι χρήσιμο για τη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης νόσου Αλτσχάιμερ. Είναι γνωστό αυτή τη φοβερή ασθένεια σε μεγάλο βαθμό προκαλείται από περιβαλλοντικούς παράγοντες και ο υγιεινός τρόπος ζωής είναι σαφώς μια λογική στρατηγική για να κρατήσετε τον εγκέφαλο σας υγιή σε προχωρημένη ηλικία».

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει τη συμπλήρωσή μεσογειακή διατροφή με πλούσια σε αντιοξειδωτικά λάδι, καρύδια, φουντούκια και αμύγδαλα μπορεί να ενισχύσει τη μνήμη στους ηλικιωμένους. Η μελέτη δημοσιεύεται στο περιοδικό άνοια του Alzheimer Η Εφημερίδα του Συνδέσμου Αλτσχάιμερ.

Επιμέλεια Γιώργος Καλλίνης πηγη