Αρνητικά συναισθήματα στην εργασία...

Αρνητικά συναισθήματα στην εργασία
Πόσες φορές αισθανόμαστε εκνευρισμένοι, θυμωμένοι ακόμη και λυπημένοι δίχως να υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος; Η κατάσταση αυτή, αν και είναι απόλυτα φυσιολογική, μας επηρεάζει όχι μόνο στην καθημερινότητά μας, αλλά και στην εργασία μας και αν διαρκέσει για μεγάλο διάστημα ίσως δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα.

Τα αρνητικά συναισθήματα όπως η ζήλια και ο θυμός, αν δε μάθεις να τα διαχειρίζεσαι, μπορούν να γίνουν «τοξικά» επηρεάζοντας την υγεία σου σε ψυχοσωματικό επίπεδο αλλά και τις επιδόσεις σου στην εργασία. Μπορούν να σε αποσπάσουν και να σε καθυστερήσουν από το να ολοκληρώσεις μια εργασία ή να σε κάνουν ιδιαίτερα αγενή προκαλώντας το θυμό των συναδέλφων σου.

Αν για παράδειγμα κάποιος συνάδελφος σου απευθύνει το λόγο αλλά εσύ μόνο που δεν τον έβρισες επειδή είχες ξυπνήσει στραβά, τότε όπως καταλαβαίνεις μόλις η ημέρα στην εργασία ξεκίνησε στραβά κι γι΄αυτό δεν ευθύνεται κάποιος άλλος εκτός από τον ίδιο σου τον εαυτό.

Όταν αμυνόμαστε, γινόμαστε επιθετικοί
Αυτό που συμβαίνει κάθε φορά που τα τοξικά συναισθήματα κάνουν την εμφάνισή τους είναι πως υποσυνείδητα φοβάσαι και γι’ αυτό αμύνεσαι. Όποτε μια κατάσταση θυμίζει απειλή, ακόμη κι αν εσύ δεν το καταλαβαίνεις, ενστικτώδη συναισθήματα αναδύονται για να σε βοηθήσουν να αμυνθείς και να σε προφυλάξουν από τον πόνο.

Όπως είναι όμως φυσικό, αυτή η κατάσταση εκτός από το ότι σε κουράζει ψυχικά, μπορεί να σου στοιχήσει ακριβά καταδικάζοντας μια πιθανή ανέλιξη στην καριέρα σου.

Κατά βάθος, μάλιστα, μπορεί να μην αισθάνεσαι καν ότι σου αξίζει να προχωρήσεις, γι’ αυτό και η θλίψη ή η επιθετικότητα βγαίνουν στην επιφάνεια.
Μήπως όμως ήρθε η ώρα να τα καταπολεμήσεις;

Πώς να καταπολεμήσεις τα τοξικά συναισθήματα;
* Δες τα πράγματα από άλλη οπτική γωνία: Επίτρεψε στον εαυτό σου να δεις τον κόσμο υπό νέο πρίσμα. Εστίασε στα θετικά και προσπάθησε να βελτιώσεις, με κάθε τρόπο, τη ζωή σου. Αντί να προσκολλάσαι στην αποτυχία μάθε να αναγνωρίζεις το τι έχεις πετύχει και θέτεις μικρούς και επιτεύξιμους στόχους που θα σου προσφέρουν ικανοποίηση και δύναμη για να συνεχίσεις την προσπάθεια.

Μετά από καιρό ο εγκέφαλός σου θα εκπαιδευτεί στο να εστιάζει στα θετικά και όχι στα αρνητικά. Αν για παράδειγμα στην παρούσα φάση ο χαιρετισμός ενός συναδέλφου σε εκνευρίζει θεωρώντας τον τυπικό, ίσως αν έβλεπες τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνία να χαιρόσουν που κάποιος άνθρωπος σε χαιρετά, προφανώς διότι σε εκτιμά ή σε υπολογίζει. Η συμπεριφορά σου θα γίνει καλύτερη απέναντι στους υπολοίπους και το μόνο σίγουρο είναι πως δε θα χάσεις…

* Χρησιμοποίησε τη φαντασία σου και μάθε να εμπιστεύεσαι: Έρευνες έχουν δείξει πως όταν κάποιος φαντάζεται τον εαυτό του να κάνει κάτι, υποσυνείδητα το μαθαίνει. Κάνε λοιπόν καθημερινές ασκήσεις, και προσπάθησε να εμπιστευτείς και να συμπονέσεις τους γύρω σου. Με τον τρόπο αυτό θα καταλάβεις πως εκτός από πόνο οι άνθρωποι μας δίνουν και χαρά.

Αναγνωρίζοντας την ευτυχία και αντλώντας ικανοποίηση από τις διαπροσωπικές και συναδελφικές σου σχέσεις, η εργασία σου θα γίνει πιο ευχάριστη και η ποιότητα της ζωής σου θα βελτιωθεί.

* Βάλε το διαλογισμό στο πρόγραμμα: Έρευνες δείχνουν ότι 10 λεπτά διαλογισμού ημερησίως είναι αρκετά για να ηρεμήσεις και να αδειάσεις το μυαλό από κάθε σκέψη ενώ σε βοηθά να αναγνωρίζεις πιο εύκολα τα θετικά συναισθήματα.

πηγη