Γυναίκα: Σύμβολο φεμινισμού από την Ελληνική Μυθολογία

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ
Ομολογουμένως θα θεωρήσουμε ότι οι ελληνικές θεότητες υπήρξαν οι πρώτες οι οποίες έθεσαν τον λίθο του φεμινισμού με την απόλυτη ελευθερία πού έχαιραν , την λήψη αποφάσεων και την ανεξαρτησία στις κινήσεις και στις επεμβάσεις στους ανθρώπους αλλά και στους ίδιους τους θεούς. Αυτές είναι οι πρώτες , καταλύοντας τα δεσμά του θεϊκού ιχώρ, που ερωτεύονται και σμίγουν με θνητούς.

Η Ήρα παραδείγματος χάριν η οποία αν και ευρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας σαν σύζυγος του Δία με τον οποίον συνευρίσκεται ερωτικά, και όχι για να τεκνοποιήσει, κινείται αυτόβουλα κατά το δικό της το δοκούν διότι μπορεί και μόνη της. να τα καταφέρει.
Εν τούτοις, στην αρχαιότητα , δείχνει να επικρατεί η υποβάθμιση της γυναικείας φύσης, στην κοινωνία των Αθηνών η οποία σιωπηλά και αθόρυβα περιοριζόταν σε μάλλον διακοσμητικό ρόλο.

Η γυναίκα, παρά τον περιορισμό της και τα πολύ εξειδικευμένα της καθήκοντα στο δικό της μικρό βασίλειο, πέρα από κάθε ελεύθερη δραστηριότητα, και ουδεμία συμμετοχή στα κοινά, είχε εν τούτοις να προσφέρει και κανείς δεν μπορεί να μην αναφέρει το τρανταχτό παράδειγμα της Ασπασίας συζύγου του Περικλή που τον επηρέαζε στην πολιτική του ζωή. Η φυσιογνωμία της άφησε εποχή, θα τη θεωρούσε κανείς αριβίστρια αλλά όπως και να το θεωρήσει κανείς , είχε στόχους τους οποίους και επιτέλεσε

Η αλησμόνητη Άλκηστή, της οποίας το παράδειγμα πίστης και αφοσίωσης έχει ξεπεράσει κάθε χρονικό και ιστορικό όριο., διότι έδωσε τη ζωή της , θυσιάστηκε αντί του συζύγου της Αδμήτου τον οποίον λάτρευε κυριολεκτικά.
Τόση είναι η δύναμη της γυναίκας επιστρατεύοντας τις εσωτερικές αόρατες δυνάμεις , λειτουργεί και παραστέκεται πίσω από κάθε άντρα. Και όταν ο άντρας νοιώσει την δύναμη αυτή εκσφενδονίζεται στο πάνθεον των ημιθέων.

Η Αντιγόνη, μεγάλη τραγική μορφή, παραβαίνει κάθε νόμο προκειμένου να ενταφιάσει τον αδελφό της Πολυνείκη του οποίου είχε αποκλεισθεί ο ενταφιασμός, εκείνη όμως με αυτοθυσία δεν υπάκουει στους φθαρτούς ανθρωπίνους νόμους και οδηγείται χωρίς δισταγμό εκεί που της υπαγορεύει η συνείδηση της, αψηφώντας το κατεστημένο Ακόμη και η Ολυμπιάδα η μητέρα του Αλεξάνδρου τύγχανε εκτός του τίτλου της βασίλισσας αλλά και σαν μιας ιέρειας και μύστου καθόλα «χωμένης» στα βαθειά της εποχής της . Είναι δε γνωστή η επιρροή την οποία ασκούσε στον Αλέξανδρο υποδεικνύοντας του προτάσεις της ακόμη και όταν εκείνος βρισκόταν στα βάθη της Ανατολής στέλνοντας του τα «ραβασάκια της» έως και εκεί

Η δε Λυσιστράτη ηρωίδα τους Αριστοφάνη, το απέδειξε περίτρανα , 2.400 χρόνια πριν, βάσει του σχεδίου που κατέστρωσε για να σταματήσει ο Πελοποννησιακός πόλεμος και να επαναφέρει την ειρήνη. Έκανε τα πάντα για να ξεσηκώσει το γυναικείο φύλο προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους. μην αντέχοντας δήθεν, την αποχή των αντρών μακριά από α Θεωρώ ότι ήταν ένα τέλειο πρόσχημα σε συνεργασία με τις Σπαρτιάτισσες για να επαναφέρουν την ειρήνη με τη δελεαστική αιτιολογία της ερωτικής επιθυμίας . Ο λόγος ήταν απώτερος και πολύ σπουδαιότερος, δηλαδή η επαναφορά της ειρήνης, ήταν επίτευγμα γυναικείο τη συγκεκριμένη στιγμή του Πελοποννησιακού πολέμου. 

Η μεγάλη λυρική ποιήτρια Σαπφώ (630- 570 π.Χ) είναι από τις πρώτες φεμινίστριες ιδρύοντας τη δική της σχολή όπου φοιτούσαν μόνο γυναίκες, γεγονός που είχε κάνει αίσθηση στην εποχή της..

Αλλά και Σωκράτης όμως είναι εκείνος που θέτει και επικροτεί τις πρώτες βάσεις του φεμινισμού γατί πίστευε στη γυναικεία διάνοια. Η Διοτίμα του, τον είχε επηρεάσει αφάνταστα ως ιέρεια και σοφή γυναίκα έχει διδάξει τον Σωκράτη τα μυστήρια του έρωτα ως πόθου και ως κίνητρο για το ωραίο και αληθινό. Υπήρξε δε Πυθαγορική κατά τον Πρόκλο και Ξενοφώντα.

Ποιος θα αμφισβητήσει το μεγάλο μυαλό της Υπατίας , μαθηματικού αστρονόμου τον 4ο π.Χ αι ως η μόνη γυναίκα επιστήμων της εποχής της και αυτό πλήρωσε με τη ζωή της διότι αν και γεννήθηκε στο σωστό τόπο πάραυτα θα εκτιμούσε κανείς σε λάθος εποχή

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου